fredag 21 december 2007

Horace Engdahl högtidstalar

Det är högtidstider. Svenska Akademiens högtidsdag. Förra året satt jag där i min högtidsdräkt och njöt av vackra tal. Då upptäckte jag Horace Engdahls humor. Jag var så välpaketerad (tidigare publicerat med ett stavfel... ck) och inslagen att min kropp bara kunde klucka fram ett skrattande gensvar. Annat är det nu... vid frukostbordet och morgonrockens lediga omfamning... jag skrattar då jag läser Horace Engdahls korta passus varför ICAbutikerna inte klarar av sin köttfärshantering, vilken beror på följande:

"beror på Ica-handlarnas undermåliga historiekunskaper: de måste lära sig att skilja mellan Fersen d ä och Fersen d y"

Anne-Marie Körling

3 kommentarer:

Anonym sa...

En svensklärare som stavar välpaketerad med ck????

Allvarligt talat....

Svensklärarföreningen sa...

Tack för vänligheten att påpeka mitt misstag. Alla har rätt att stava fel och göra fel. Det är mänskligt. Men jag tackar för ditt påpekande och ändrar givetvis. Anne-Marie

Fanders Satansson sa...

Att påtala felstavningar i dessa "internetiska" tider verkar snorkigt och ovänligt i överkant. Alla begår sådana fel, när man klickar fel på tangeter och skickar texten snabbt. Den som bara har sådana kommentarer tycks inte ha något bättre att tänka på.